מומחה לטיפול בחרדות | קליניקות ב: ראש העין • נתניה

מומחה לטיפול בחרדות | קליניקות ב: ראש העין • נתניה

כל הדרכים זה לזו – טיפול זוגי לדתיים

במרוץ החיים כולנו , נשים וגברים, חילוניים ודתיים כאחד, מתמודדים עם אתגרים אישיים וזוגיים, אשר לעיתים מאיימים לסדוק אותנו ועשויים לערער גם את הבסיס האיתן ביותר בחיינו, שהינה הזוגיות והמסגרת המשפחתית היקרה לנו מכל. כאשר אנו מתקשים לפתור בעיות זוגיות בכוחות עצמנו, אנחנו פונים לעזרתו של הטיפול הזוגי – טיפול רגשי שליבו הוא הקשר הזוגי. מהו טיפול זוגי לדתיים ומהו הערך המוסף בטיפול ייחודי זה, הכל על כך במאמר הבא.

טיפול זוגי לדתיים

במה אני מאמין?

אני אדם מאמין ושומר מצוות, וככזה, ערכי המשפחה, כבוד הדדי, הדדיות ושמירה על המערכת הזוגית, הם בליבי ובנפשי.
אך לא פחות מכך, אני מאמין גדול באהבה ובנישואים, "אביר של אהבה", אם תרצו. נכון, לצערנו, במהלך החיים המשותפים, קשיי הפרנסה, הילדים ואפילו (שגרת) החיים עצמם מעמידים לא פעם, את האהבה והזוגיות שלנו במבחן ולעיתים קשה לנו להתמודד אל מול המטלות והמשימות היום –יומיות. זה הרי טבעי ואנושי, אך בו בעת גם פתיר.
במאמר הבא בחרתי להרחיב על הטיפול הזוגי לדתיים אשר מציע מרחב טיפולי ייחודי ומאפשר לכם לשמור על הזוגיות ועל המסגרת המשפחתית החשובה לכם עד מאוד, הכל מתוך נקודת ראות דומה וערכים משותפים.

מתמודדים עם הקשיים יחד- חשיבותו של טיפול זוגי לדתיים

בשנים האחרונות, יותר ויותר זוגות מניחים בצד את האשמה והבושה ופונים לטיפול זוגי. ואני שמח על כך. איני שמח על הקשיים חלילה, אלא על המודעות ההולכת וגדלה לצורך בטיפול זוגי ולהבנה בחשיבותה של המשפחה ובתרומתה האינסופית לחוזקנו הנפשי, לבריאותנו ולרווחתנו כפרטים. העולם המודרני הביא לחיינו יתרונות רבים ובה בעת גם פתרונות קלים, לעיתים נראה כי קל יותר לפרק מאשר להתמודד עם הקושי יחד, להביט בו ישר בעיניים ולהבין כי אנחנו יכולים לו. הטיפול הזוגי הינו שיטת טיפול ייחודית הרואה את האדם כחלק ממערכת רחבה ושלמה יותר, הרי היא המערכת הזוגית והמשפחתית. מתוך נקודת המבט הזו, הטיפול הזוגי מתמקד בשיפור ושינוי היחסים בזוגיות, כך שייטיבו הן עם הפרט והן עם הסביבה הקרובה והחשובה לו ביותר.

טיפול זוגי לדתיים

קשה לי להסביר לו...

מיכל ואמנון נשואים באושר כעשר שנים. בשנתיים האחרונות מיכל החלה בהליך הדרגתי של חזרה בתשובה. בתחילה רק "התחזקה באמונתה" כדבריה, ובהמשך אט אט, החלה להחליף את סגנון לבושה, לשמור שבת ולהקפיד במצוות השונות. אמנון, בן זוגה, כיבד את דרכה, אך התקשה להתמודד עם השינויים קטנים כגדולים.

"בשנה האחרונה", היא סיפרה לי בפגישה האחרונה בינינו, "ביקשתי מאמנון שנשקול בתי ספר דתיים לילדים, מכיוון שחשוב לי שיפנימו את הערכים והאמונה הדתית."
אמנון סירב לבקשתה וחשב כי מדובר בצעד שגוי. הם שוחחו על כך מספר פעמים, אך לא הצליחו להגיע להסכמה. "עם כל יום שעובר, אני חשה שהפער בינינו הולך וגדל. קשה לי להסביר לו ולקרב אותו לעולמי". 

אמונה לצד ערכיות - טיפול זוגי לדתיים

בין אם אתם בני זוג חילוניים או דתיים, כולנו מתמודדים עם קשיים ואתגרים. מטבען, זוגיות ומערכות יחסים הינן מערכת נפלאה של קשרים רגשיים, אינטימיים ועוצמתיים אך לא פחות מכך מורכבים וטעונים. ואכן, במקרים רבים בעיות במערכת הזוגית נעות סביב נושאים דומים עם שינויים הקשורים לסביבה ולתפיסה הערכית של בני הזוג. אמונות, ערכים, דפוסי התנהגות והבניות חברתיות הן אבני היסוד של כל מערכת חברתית והמשפחה והזוגיות אינן יוצאות דופן.
על כן טיפול זוגי לדתיים מציע שיטת טיפול המותאמת לציבור הדתי, נסמכת על ערכי היהדות ומציעה פתרונות אשר עולים בקנה אחד עם  אורח החיים על פי ההלכה. טיפול זוגי לדתיים מאפשר לבני זוג דתיים לעבד את הקשיים והמחלוקות ולמצוא את הדרך זה לזו במסגרת מערכת האמונות והערכים החשובים להם.

להכיל, להבין ולהפגיש בין רצונות - על תפקיד המטפל בטיפול זוגי לדתיים

לדת ולאמונה השפעה רבה על מערכת הערכים ואורחות החיים של בני זוג דתיים, כפרט וכמשפחה. מטפל דתי הבקיא בהלכה ובעולם הדתי, יכול להזדהות ולהבין את עולמם הפנימי של המטופלים ואת משמעות והשלכות הדת על חייהם. תפקידו לעזור לבני הזוג לבטא את רגשותיהם ומחשבותיהם, לסייע להם בהקשבה ובניהול של שיח פתוח וכנה וביכולת לגשר ולהשיג שינוי טיפולי מתוך הכרה של מערכת הערכים והאמונות הללו.

טיפול זוגי לדתיים

טיפול זוגי לדתיים – להבין, להתחבר ולגלות זה את זו מחדש

נעים להכיר, שמי רפאל זמיר,  ואני מטפל CBT חרדי המתמחה בטיפול ייחודי בציבור הדתי והחרדי על כל גווניו. חשוב לי לומר כי אני משתדל לסייע ולהתאים את אופן הטיפול לצרכיו של כל מטופל באשר הוא, דתי, חילוני או חרדי. מניסיוני אני יודע שיש מטופלים שומרי תורה ומצוות שחשובה להם מאוד דתיותו של המטפל, מתוך הצורך הברור בהבנה והזדהות עמוקים יותר בקשיים הייחודיים הנוגעים בתפיסת עולם רחבה יותר.

לדאבוני, זוגות רבים בציבור הדתי והחרדי המצויים בקשיים, או במחלוקת במערכת הזוגית, נמנעים לא פעם מלפנות לטיפול זוגי מתוך תחושת אשמה וחשש מהסטיגמה החברתית או החשש מההכרה כי הזוגיות לא מצליחה להחזיק לבד וצריכה עזרה מגורם מקצועי. אל תטעו, הקושי מובן בהחלט וברור לי כי לא פשוט להגיע לטיפול זוגי. עם זאת, אני מבטיח לכם מרחב טיפולי מכיל, הקשבה, בטחון ושיח פתוח וכנה. מתוך הכרות מעמיקה עם הציבור הדתי והחרדי, אסייע לכם לבחון מחדש את תפיסת עולמכם, ותחושו הקלה בידיעה שאתם נמצאים במקום בטוח אשר הולם את אמונתכם הפנימית.

אני מזמין אתכם ליצור עמי קשר ולגלות מחדש את שביל הזוגיות הייחודי שלכם.

תפריט נגישות

השארת פרטים

השארת פרטים